UPCA Events

Reawaken Wonder at a Timeless Movie Palace

We believe in the magic of moviegoing. Sure, you can watch any movie, anytime at home or on your phone. But that is not going to a movie. It’s different at our 86-year-old theatre. Breathtaking architecture. Pre- and post-show entertainment. An audience that often dresses up in costume. And now we have a state-of-the-art projector donated by Broadway superstar Lin-Manuel Miranda. All we need is cinema-quality sound to complete the theatre’s rebirth.

Who we are and what we do
The United Palace is recreating the movie palace of your dreams.

Read more: Reawaken Wonder at a Timeless Movie Palace

Inaugurate Love: Dreaming Our Nation United

Save the Date Teaser V2 socialmedia 2 copy

On January 20th, cultural shapers will come together to invoke a citizen-wide gathering designed to unite, uplift and inspire. With a core intention of nurturing a positive alternative, the invitation is open to everyone to join and participate. This dynamic day of programming will embody the true meaning of inaugurate — to initiate, launch, begin. Creative expression and exchange will span the forms of art, music, dance, meditation and more. Together we will recalibrate the spirit of our rich and robust country and manifest an alternate reality.

EVENT | Inaugurate Love: Dreaming Our Nation United

WHAT | A citizen-wide gathering to unite, uplift and inspire

WHEN | Friday, January 20th, 2017 - 11am Doors Open

WHERE | United Palace - NYC, 4140 Broadway at 175th Street and Livestream

HOW | Mass meditation, indigenous ceremonies, sound healing, drumming circles, spoken word, short-play readings, poetry, dance and movement, live art, vocalists and instrumentalists, plus special guests

The event is FREE but registration is requested below. Donations in support of Planned Parenthood are appreciated.

Read more: Inaugurate Love: Dreaming Our Nation United

Unase a Lin-Manuel Miranda con la proyección original Mary Poppins con subtítulos en español

Unase a Lin-Manuel Miranda con la proyección original Mary Poppins con subtítulos en español

Domingo, 16 de Octubre, 2016
Puertas: 4pm; introducción de Lin: 5pm; Película: 5:30pm

Entradas: $10-$150, o llame al 212-568-1157 para las ventas de grupos.



La estrella de Broadway Lin-Manuel Miranda ayudó en el lanzamiento de Películas en el Palacio en el año 2013 en apoyo a las campañas iniciales de recaudación de fondos y realización con la primera serie "Classic New York Movies" que emparejaron los gustos de "West Side Story" con una introducción de Rita Moreno y " King Kong "con una introducción por John Landis.

Ahora Miranda ha continuado su apoyo de Películas en el Palacio con la donación de $100,000 para un nuevo sistema de proyección DCP que producirá una imagen de calidad de Hollywood, en sustitución de equipos antiguos del palace que sólo desempeñan discos BluRay. Con la generosa donación de Miranda, el palace tendrá ahora un proyector de clase mundial para que coincida con su pantalla de dos años.

Miranda estrenará el nuevo proyector el 16 de Octubre con la proyección original "Mary Poppins", que el introducirá. La película de 1964 clásica de Disney ha sido seleccionado debido a que a finales de este año, Miranda se traslada temporalmente a Londres para empezar la filmación "Mary Poppins Returns" con Emily Blunt.

Miembros de la audiencia el 16 de Octubre tendrán la oportunidad de darle las gracias a Lin por su apoyo y unirse a él para ayudar en la marcha puesta en un Maravilloso Despertar en un Eterno Palacio de Películas - una campaña de recaudación de fondos para revitalizar la clásica experiencia de ir al cine. La meta es recaudar $300,000 adicionales para los nuevos altavoces de escenario y sonido envolvente, completando el renacimiento del cine icónico que abrió originalmente en 1930 como el Teatro Loew’s de la calle 175.

A las 3:30pm antes de "Mary Poppins", UPCA será el anfitrión de “La Experiencia en los Camerinos", que incluye un brindis con champán con Lin-Manuel Miranda, para los primeros 125 donantes que se comprometen a donar $ 500. También se incluye en el paquete:

Clic aquí para unirse a LIN Y "LA EXPERIENCIA EN LOS CAMERINOS", o llame 212-568-1157 para más detalles.

Read more: Unase a Lin-Manuel Miranda con la proyección original Mary Poppins con subtítulos en español